goudoever.punt.nl
Abonneren
Abonneer je nu voor nieuwe artikelen op deze website!
Laatste reacties
Mooie uitspraken:
Geld maakt niet gelukkig, dromen realiseren wel

Face your fears and live your dreams
New York - 5

En dan is de laatste dag alweer aangebroken….yep, time flies en deze dagen zijn voorbijgevlogen. Ik herinner me nog hoe we er ‘tegenop’ zagen bij aankomst maar dat was gelukkig maar even en daarna zijn we ook gewoon ‘begeistert’ van deze bijzondere stad.

We hebben tot 2 uur de tijd in NY en die tijd gaan we volop benutten door weer wat nieuwe stukjes van NY te zien. Koffers even in bewaring gegeven bij het hotel. Bij het uitchecken vroeg de receptionist om 45 dollar te betalen (waren we al voor gewaarschuwd door medereizigers en achteraf bleek dat we dit bij aankomst al hadden betaald of misschien beter gezegd dat dit van mijn credit card was afgehaald bij aankomst) en toen we zeiden ‘al betaald’ konden we gaan (zonder enige check in de computer!!!) en zulke dingen geeft dan even een beetje vreemde smaak aan het geheel. Want als we wel betaald hadden waar was dat geld dan naartoe gegaan…afijn geen zin om hier te lang bij stil te staan maar ik vind het wel belangrijk om te vermelden dat het reisbureau die deze trip heeft geregeld ons een waardebon heeft gegeven met korting op een volgende reis om dit ongemak van de servicefee te verzachten en dat vind ik echt helemaal top!

Omdat het schitterend weer is vandaag (koud, maar wel zonnig) gaan we lopen richting het High Line Park en dan zie je weer een heel ander deel van NY:

Nu na een paar dagen begrijp ik wel waarom NY zo ontzettend fascinerend is: het leeft echt overal en dat 24 uur per dag en er zijn zoveel verschillende wijken (en dan hebben wij er nog maar een paar gezien). Het is dat ik geen stadsmens ben, maar anders….

Lekker door het High Line Park gewandeld en een andere sfeer geproefd:

En ja, dan komt er (voor ons allebei) toch echt wel weer een ongelooflijk hoogtepunt:

Want dat is naast de leuke Kerstversiering:

Eten, eten en eten…..oh, maar goed dat we hier de 1e dag niet zijn geweest, ik denk dat we anders hier elke dag minimaal 1x waren teruggkomen voor onze maaltijden (daar hadden we die paar magere uurtjes slaap best aan op willen offeren!!!); wat een keuze en wat een leuke manier om een ‘markthal’ vorm te geven; we voelen ons helemaal thuis hier:

En dan lopen we nog een stukje verder door de wijk Chelsea en dan heb zelf ik het idee van hmmmm ik zou het niet erg vinden als ik hier tijdelijk zou moeten wonen…..maar dat is dan wel de wijk waar bekende mensen wonen (die ik uiteraard niet ken want ik kijk amper televisie; op de een of andere manier heb ik die gewoonte vanuit Maleisie nog steeds aangehouden), een banketbakkerij die in een serie (of film??) te zien was (en die mij dus weer helemaal niets zegt….sorry) maar de wijk sprak me wel aan en daar gaat het toch om:

Om uiteindelijk te eindigen in wederom een park. Ja, dat begrijpen ze hier wel dat mensen behoefte hebben aan parken en buiten willen zijn:

En hier hebben we nog een laatste groepsfoto laten maken bij de Arc de Triomphe van NY:

Daarna naar het hotel, koffers opgehaald (ik was 1 kaartje kwijt maar gelukkig herkende de man me en kreeg ik beide koffers mee), afscheid van Bruno en Janny (die vliegen een paar uur later terug) en met de taxibus naar de luchthaven JFK. We zaten op een erg kleine terminal met minimale shop mogelijkheden (misschien maar beter ook) en nauwelijks eet gelegenheden (en dat is dan wat minder). We vlogen om half 7 ‘s avonds terug om de volgende ochtend vroeg in Brussel weer aan te komen waarbij we met de NY taxi’s van Bruno weer naar huis werden gereden.

Zonder meer een TOP trip; het kost wat maar daar heb je ook wat voor . Het was voor mij en Gwen een super ervaring die ik echt iedereen aan kan raden!!!!! En als je dan toch gaat kan ik een trip met Bruno en Janny zonder meer aanbevelen!! Er worden komend jaar weer verschillende trips georganiseerd! Zonder hen zouden we nog niets eens dehelft hebben gezien van wat we nu gezien hebben en dat scheelt je een hoop tijd en geld (en nee, ik krijg geen commissie van ze maar na ruim 9 jaar een eigen reisbureau gehad te hebben weet ik 1 ding zeker: a guide can make or break a trip!)